Ofte stilte spørsmål

Visning av lokalet

  • Når kan vi komme på visning?
    Visning må avtales på forhånd, og helst på dagtid.
    Vær oppmerksom på at selskapslokalet ligger på et privat tun og er stengt når det ikke er arrangementer.

Planlegging av selskap

  • Kan dere bistå med planlegging av selskapet?
    Ja, Rotnes Bruk har lang erfaring med gjennomføring av selskaper. Vi kan bistå med planlegging av kjøreplan for dagen, mot et tillegg i prisen.

Overnatting

  • Kan gjestene overnatte?
    Nei, vi tilbyr ikke overnatting på Rotnes Bruk. Vi anbefaler nærliggende hoteller som Olavsgaard eller X Meeting Point, begge cirka 15 minutter unna.

Servering og selskapslokale

  • Kan vi ha med egen mat?
    Ja, dere må selv stå for matservering. Lokalet har et godt utstyrt kjøkken som kan benyttes. Det er mulig å ta med egen kokk eller bestille catering.

  • Kan vi ha med egen drikke?
    Ja, all drikke må medbringes, inkludert alkohol, mineralvann, kaffe og te.
    Merk: Ved salg av alkohol må det søkes om ambulerende skjenkebevilling hos Nittedal kommune.

  • Kan vi ha med hjemmelagde kaker?
    Ja, hjemmelagde kaker er velkomne.

  • Har dere bar og barutstyr?
    Ja, vi har en bar med nødvendig glass og enkelt barutstyr.

  • Må vi ha med egen bartender?
    Ja, bartender må dere selv leie inn.

  • Hvor lenge kan vi være i lokalet?
    Musikken må slås av kl. 01:30, og de siste gjestene må være ute innen kl. 02:00. Lokalet skal da være låst og slukket.

  • Hvor lenge kan musikken spille?
    Musikken må være avsluttet innen kl. 01:30.

  • Kan vi bruke konfetti, røykmaskin eller fyrverkeri?
    Nei. Konfetti, plastroser, strimler og lignende er ikke tillatt verken inne eller ute. Brudd på dette vil medføre et tillegg på kr 5.000,- grunnet ekstra rengjøring.
    Røykmaskiner utløser brannalarmen, og fyrverkeri er forbudt.

  • Må vi pynte bordene selv?
    Ja, pynting av lokalet og bordene gjøres av dere. Vi kan dekke bordene for dere mot et tillegg i prisen.

  • Må vi forholde oss til maksimum antall gjester?
    Kapasiteten er 96 gjester. Dette er basert på hva det er mulig å dekke til.

  • Kan vi ha med egne servitører?
    Ja, det er mulig. Men det må til enhver tid være minst to av våre egne servitører til stede. Vi anbefaler å leie alle servitører fra oss, da de kjenner lokalet og våre rutiner godt. I bryllup anbefaler 1 servitør per 15 gjester.

Vielse i hagen

  • Kan vi vie oss på Rotnes Bruk?
    Absolutt! Alle trosretninger og livssyn er velkomne til å holde vielse i hagen. Dere må selv sørge for vigsler.

  • Hva gjør vi hvis det regner under utendørs vielse?
    Vi anbefaler alltid å ha en plan B – som for eksempel paraplyer eller å flytte vielsen inn i peisestuen. Dette fungerer fint som et alternativ.

Fotografering

  • Er det mulig å fotografere på området?
    Ja. Rotnes Bruk har idylliske omgivelser med lønnetrær, gamle bygninger og vakre enger – perfekt for fotografering. All fotografering må avtales på forhånd.

Teknisk utstyr

  • Har dere lerret og mulighet for fremvisning?
    Ja, vi har et stort lerret i spisestuen. PC og projektor må medbringes av dere.

  • Har dere lydanlegg eller mikrofoner?
    Nei, dette må tas med. Lokalet har imidlertid god akustikk, så det er sjelden behov for avansert utstyr til taler.

Parkering

  • Har dere parkeringsplass?
    Ja, vi har en stor gratis parkeringsplass bak lokalene.
    Dersom mange gjester skal kjøre, anbefaler vi å sette opp en parkeringsvakt for bedre flyt.

Betaling og avbestilling

  • Hvordan betaler vi for selskapet – og når?
    Når selskapet er bekreftet og kontrakt signert, sender vi en faktura for depositum. Resterende beløp faktureres i uken etter arrangementet, og depositumet trekkes fra sluttsummen.

  • Hva er fristene for avbestilling?
    Avbestilling må skje skriftlig og senest 3 måneder før arrangementet. Bestillingen er bindende når arrangementsavtalen er akseptert.